Pagina's

dinsdag 27 november 2012

DIY: Hoe overleef ik de winter?

Het liefst zien we het hele jaar door het zonnetje schijnen, tevergeefs.. We hebben het niet altijd voor het kiezen wat het weer betreft. Ik ben zelf echt een zomermens, maar krijg toch wel wat kriebels in de wintermaanden. Surrounded by lovely clothes, lovely shoes, lovely snowflakes and so much more.. Als ik 's morgens vroeg op de trein sta te wachten en om me heen kijk dan zie ik de één vergaan van de kou, omdat hij geloofde wat Piet Paulusma hem de vorige avond beloofde.
De ander heeft een rood neusje en kan maar niet ophouden met het niezen.. En nog een ander heeft zichzelf zo gewikkeld in een sjaal dat het net lijkt alsof ze een boerka draagt. "Past u op mevrouw, daar zit namelijk een boete van €5000,- tegenop." Ik kan eigenlijk heel goed tegen de kou. Zolang ik maar mijn nek goed beschermd heb tegen de kou, kan ik bij wijze van zonder jas de straat op. Ben niet zo'n koukleum, hihi. Zo heb ik zelf wat fijne tips om je toch lekker in je vel te voelen gedurende de strenge wintermaanden..


De koude temperaturen zorgen er voor dat de doorbloeding niet optimaal verloopt en daardoor is onze huid extra gevoelig. En daarom is het juist belangrijk dat je dan wat extra aandacht aan je huid besteed. Ik heb daarom wat Do It Yourself gezichtsmaskers voor jullie verzameld.

Mijn favoriete DIY gezichtsmasker is:
Honing-Yoghurt masker


Honing staat bekend als een wonderlijk natuurproduct. Naast het feit dat het heerlijk van smaak is, heeft het ook een buitengewonde genezingskracht. Yoghurt heeft een reinigende, voedende werking en helpt bij puistjes en mee-eters!

Do it:
» Meng 1 theelepel honing met 1 theelepel yoghurt.
» Smeer dit zo op je gezicht dat je de ruimte rondom de ogen en mond vrij laat.
» Laat het 10 minuten inwerken.
» Spoel vervolgens je gezicht af met koud water
» Plaats je handen op je wangetjes en geniet van je zojuist zelf gecreëerde babyhuidje!

En nu heeft iedereen natuurlijk een verschillende soort huidtype. Daarom kun je met de onderstaande lijst een eigen masker samenstellen. Geheel naar eigen keus! Let hierbij natuurlijk wel op welke producten bij jouw huidtype passen.

Honing; Hydrateert, egaliseert en hersteld de huid. Helpt ook bij het verminderen van rimpels.
Havermout; Kalmeert en reinigt de huid. Verwijderd dode huidcellen.
Banaan; Ontvettende en vochtinbrengende werking.
Eigeel; Rijk aan vitaminen, voedt en verzorgt de huid.
Eiwit; Samentrekkend effect (goed voor de vette huid).
Rozenwater; Verzachtende werking op de huid.
Komkommer;Verfrist en geeft de huid bij regelmatig gebruik een verjongende teint.
Lijnzaad
; Sterk reinigende werking.Tevens een verwekende, doorbloedende en hydraterende werking.
Avocado; Hydrateert de huid.
Citroen; Verfrissende en ontvettende werking. Bacteriën dodend.
Appel; Verfrist, verwijdert dode huidcellen.
Oliën, zoals Jojoba-olie; Voedend en vochtinbrengend. Tevens genezende werking.
Cacaopoeder; Door de sterke antioxidanten oppeppend.
Aardbeien; Reinigt en ontvet de huid.
Yoghurt; Werkt verfrissend, voedend en verzachtend.
Groene thee; Ontspant en werkt zacht reinigend.
Klei; Ontvettend en hydraterend. Neemt gifstoffen op en reinigt diep.
Modder; Stimuleert de doorbloeding van de huid en brengt de talgproductie in balans.
Olijfolie; Verzacht de huid.
Amandelolie; Werkt voedend en houdt de huid elastisch.
Melk; Voedt en verzacht de huid.
Perzik; Werkt vocht regulerend. Herstelt en verzacht de huid.
Komkommer; Reinigende en verfrissende werking. Zorgt dat de poriën samentrekken.
Kwark; Werkt verfrissend, verzorgend en oppeppend. En ook nog verstevigend.



Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en we allemaal spoedig met van die baby zachte huidjes rondlopen, hihi. Welke combinatie heb jij gekozen en wat vond je van het resultaat? Let me know! xoxo


Geen opmerkingen:

Een reactie posten