Pagina's

vrijdag 28 september 2012

Mocha Chocolata, ya ya.

Een hemelse verschijning waar velen gek op zijn.. De een heeft hem graag als warme drank, de ander in een luxe gebakje en weer een ander heeft het liever als een ijskoud dessert. I like it either way. Er is geen enkel voedselbron waar men zo gepassioneerd over weet te spreken.. En zonder aangekondigd te hebben over welk voedselbron ik het eigenlijk heb, weet iedere vrouw dat ik het over Chocolade heb. Chocolade.. Een eeuwenoud geschenk dat afkomstig is van de Maya's en Azteken. Echter waren de Spanjaarden niet bepaald onder de indruk en besloten het geheel te zoeten met vanille en kaneel, wat tot een perfect resultaat leidde. De Spanjaarden hielden dit mysterieuze recept liever geheim..Tot dat de klungelige Spaanse monniken, die de cacaobonen verwerkten, het recept hebben doen uitlekken. Zo maakte binnen no time heel Europa kennis met dit magische chocolade drankje en werd het al gauw benoemd als een gezonde en heilzame drank. Waar zou ik nu zijn zonder die Spaanse monniken? Ben ze uit de grond van mijn hart eeuwig dankbaar hier voor.. Het is dus allemaal begonnen met een warm chocolade drankje en heeft zich uitgebreid tot iets wereld groots. Tegenwoordig heb je enorm veel keuze om je chocolade behoefte te stillen.. Of ik nou een saus, koekje, muffin, petitfour of dessert voorgeschoteld krijg, zolang het chocolade bevat zul je mij niet horen klagen. Ik, de grootste chocolade liefhebster, heb een enorm leuk receptenboek tot mijn beschikking! Uiteraard zal ik met de tijd mee de overheerlijke recepten met jullie delen en er foto's bij posten die er zeker voor zorgen dat eenieder komt vragen voor meer!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten