Pagina's

dinsdag 4 december 2012

TAART!

Hi there <3. Het is al weer een tijdje geleden dat ik een lekker recept heb gepost.. Dus daar ga ik jullie nu mee verblijden. Zo besloot ik gisteren maar eens om een lekkere taart te maken. Na een lang dagje college gehad te hebben, stormde ik de Albert Heijn binnen om mezelf te trakteren op wat lekkers. Voor het eerst wist ik even niet waar ik trek in had en begon maar rondjes te lopen, in de hoop dat ik spontaan tegen iets zou aanlopen. *Ka-Tjing* En dat gebeurde! Ik bleef stil staan voor de kook en bak afdeling. Wauw. *Glinstering in de ogen.* Maar bedacht me alweer gauw genoeg hoe vermoeid ik was én dat ik eigenlijk iets wilde wat al klaar was. TOT ik iets zag glinsteren in mijn ooghoek. 'He, wat is dat?' Ik bukte naar het onderste schap en pakte het. Cakelagen. Kant en klare cakelagen. Niet dat het zo moeilijk is om de cakelagen zelf te maken, maar we moesten iets hebben wat gemakkelijk en snel klaar is. Er begon een belletje te rinkelen. En al gauw volgde de gedachte: 'Ik ga TAART maken!'

Zo kocht ik de gewenste ingrediënten en haastte me naar huis. Ik weet niet waar de energie vandaan kwam, maar ik was binnen no time thuis en ging meteen aan de slag. "Ga je nu taart maken?" vroeg mijn moeder verward. "Eh, ja?" ... "Nou, ik wil de keuken aantreffen zoals die er nu uitziet: Schoon." .. "Ja ja ja ja." mompelde ik, terwijl ik de spullen uitpakte en op het aanrecht legde. "Morgen ontbijt je met een overheerlijk stuk taart." zei ik met een ondeugend lachje. Ze gaf me een kus en dook haar bed in om lekker te slapen. Slapen.. Iets dat gewoon schijnt te zijn om 22:30..

Chocolade Kersenkwark Taart..

Aangezien ik het recept zelf in elkaar gesleuteld heb, is het best moeilijk om een passende naam te bedenken voor de taart. Of laten we het voor het gemak een FOG taart noemen. Laten we hopen dat er nog meerdere zullen volgen. HELL YEAH.

Om te beginnen zorg je dat je de juiste benodigdheden in huis hebt:




 

Ingrediënten:
500 ml. Verse Slagroom
3 Cakelagen
Suiker
Yoghurt
1 potje hak kersenvlaai
250 gram aardbeien
Hazelnoten 
4 repen chocolade
Chocolade Glazuur
Vanille Aroma

Bereidingswijze: Neem een pan, vul deze met water en zet het op een hoog vuurtje. Doe er een steelpannetje in gevuld met 1 reep chocolade en laat het smelten. In de tussentijd neem je een kom en doe je de slagroom er in. Voeg 4 eetlepels suiker en 2 druppeltjes Vanille Aroma toe en maak jezelf gereed voor het verliezen van je polsen. Oke, joke. Haha. Het kloppen van het slagroom neemt wel wat tijd in beslag. Geef niet op, want het zal toch echt dikker worden! Klop het tot je de gewenste dikte bereikt hebt en laat het dan even staan.

Neem twee schaaltjes en verdeel de geklopte slagroom over de twee schaaltjes. Deze zijn bedoeld voor de crème die tussen de cakelagen komt. Ik heb gekozen voor een kersenyoghurt crème en een chocolade hazelnoot crème.

Kersen yoghurt crème: Pak een mixer en doe de kersen erin. Ik vond de kersen van Hak best zurig, dus heb het flink gezoet door er flink suiker bij toe te voegen. Doe er vervolgens 4 grote eetlepels yoghurt bij en mix het geheel.

Chocolade Hazelnoot crème: Pak een mixer en doe de hazelnoten erin. Neem twee eetlepels yoghurt en doe die erbij. Vervolgens voeg je de gesmolten chocolade reep ook toe en mix je het tot een geheel.

Doe in het ene schaaltje de kersen crème en in het andere schaaltje de chocolade crème. Klop bij beide schaaltjes de slagroom goed door de crème heen. Smelt ondertussen de rest van de chocolade repen. Houd vervolgens de Chocolade glazuur enkele minuten in gekookt water en meng dit vervolgens met de gesmolten chocolade. Pak een cakelaag en smeer de kersen crème uit. Let op! Een dun laagje. Niet teveel, anders druipt het eruit! Doe er nog een cakelaag op en herhaal dit met de choco crème. Ten slotte doe je er nog een cakelaag op en giet je het chocolade mengsel er over heen. Laat het chocolade mengsel opdrogen en proef de overheerlijke FOG taart <3.

En zoals ik vaker zeg.. Wat betreft de topping ben je vrij om altijd je eigen gang gaan!

Het resultaat:



 

Zoals je ziet heb ik iets teveel crème tussen de cakelagen gedaan, wat er een beetje slordig uit ziet. Verder was de smaak echt prima en is het geheel overheerlijk. Wat vinden jullie ervan? Hihi, let me know! Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan hoor ik dat ook graag. xoxo 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten