Pagina's

woensdag 16 januari 2013

Honing-Yoghurt cake!

Lieve, mensjes! <3 Ik hoop dat jullie allen in goede staat verkeren en nog niets gebroken hebben met dit weer. Hihi. Ik hoor continu mensen klagen over de Sneeuw.. Come on, denk ik dan. We hebben afgelopen jaar nauwelijks een Winter gehad. Een klein beetje sneeuw kan heus geen kwaad. Ik vind het echt heerlijk om door de sneeuw te wandelen.. "Ja, maar het is koud!!" .. "Dan kies je je kleding verkeerd uit!" Haha, nog een oplossing om je goed te voelen gedurende deze winterperiode: Bak een cake! Yummie. Niks smaakt beter dan Mama's cake. Een fijne Marokkaanse cake die niet kruimelt én overheerlijk is. Na jaren geoefend te hebben, heb ik dan eindelijk een exacte kopie weten te creëren. En natuurlijk zal ik ook dit recept met jullie delen..

Benodigdheden cake:
3 eieren
1 theeglas olie
1 theeglas suiker
3 theeglazen meel (3/4 gevuld)
1 zakje vanillesuiker
1 zakje bakpoeder
1 theelepel Vanille Yoghurt
1 theelepel Honing
2 druppeltjes Vanille Aroma

Benodigdheden topping:
Amandelen
Honing

Neem een schaal en klop de eieren hierin. Doe vervolgens de olie, vanille aroma en suiker erbij. Mix het tot een fijn geheel. Voeg ook de zakjes vanillesuiker en bakpoeder toe. Voeg vervolgens de meel toe. Pas op dat het niet al te veel is, dit in verband met de dikte van het beslag Voeg tenslotte de theelepels Vanille Yoghurt en Honing toe. Mix het geheel tot een fijne, en niet al te stevige, yoghurt beslag! Is je beslag nou te fijn, dan kan je er wat extra meel bij toevoegen.

Neem de bakvorm en smeer deze goed in met olie, vergeet ook de randen niet! Doe het beslag in de vorm en bak de cake in een voorverwarmde oven gedurende 30 minuten op 160 graden. Ter controle of je cake nou echt goed gebakken is, prik je met een saté prikker in het midden van de cake. Komt de prikker er schoon uit, dan is je cake klaar om opgepeuzeld te worden! Hihi.

Voor de topping kun je je creativiteit de vrije loop gaan. Ik heb gekozen voor een honing laagje met amandelen. Delicious!

Het resultaat:

 





Wat vinden jullie ervan? Beginnen jullie maagjes al te rommelen? Is het jullie trouwens ook opgevallen dat er geen chocolade is gebruikt? Haha, ze worden een beetje gek hier van mijn chocoladeverslaving, maar dat maakt niet uit.. Ik ben van alle markten thuis! Mocht er iets niet duidelijk zijn, dan hoor ik dat graag! Liefs, Sally XOXO

6 opmerkingen: